- Back to Home »
- Lloyd's [ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΟΣ- LOGISTICS »
- Τ. Καλογεράκος/ Lloyds: Oι διαμεσολαβούντες θα πρέπει να διαπραγματεύονται το κίνδυνο
Posted by : insurance solutions
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014
Για την έννοια της στρατηγικής των Logistics, και το πώς συμβάλλει στην σωστή ασφάλιση του κλάδου μιλά σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr ο Τάκης Καλογεράκος Director/Underwriter Greenwoods Insurance Brokers LtdCoverholder at Lloyd’s, εν όψει του εορτασμού των 20 ετών της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, τονίζοντας ότι αν και ορισμένοι υπό - κλάδοι ενέχουν υψηλό κίνδυνο, οι Διαμεσολαβούντες θα πρέπει να δείχνουν μια ευαισθησία στην διαπραγμάτευση και ανάληψη του κινδύνου.
Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου
- Κύριε Καλογεράκο τι σημαίνει στρατηγική Logistics ;
Η στρατηγική των Logistics αποτελείται από έναν μακροχρόνιο συνδυασμό χρηματοοικονομικών και ανθρώπινων πόρων στις λειτουργίες μεταφοράς και αποθήκευσης μιας επιχείρησης. Ο ειδικός στόχος ενός στρατηγικού σχεδίου είναι να παρέχει μια
λειτουργική δομή ικανή να επιτύχει τους στόχους απόδοσης με το μικρότερο συνολικό κόστος. Το στρατηγικό σχέδιο που θα αποθηκευτούν οι ποσότητες πρώτων υλών και ετοίμων προϊόντων, πως θα εκτελεστεί η μεταφορά, ποιες τεχνικές διαχείρισης υλικών θα χρησιμοποιηθούν για τις μεθόδους παραγγελιοληψίας και παραγγελιοδοσίας και για όλα τα άλλα θέματα που ασχολούνται τα Logistics. Ίσως το σημαντικότερο στοιχείο του στρατηγικού σχεδίου είναι ότι παρέχει τον μηχανισμό με τον οποίο οι λειτουργίες των Logistics συντονίζονται σε μια ολοκληρωμένη διαδικασία.
- Πόσο συμβάλει η σωστή στρατηγική των logistics στην σωστή ασφάλιση τους και στην σωστό καθορισμό των ασφαλίστρων;
Η ασφάλιση πρέπει να είναι μία από τις στρατηγικές προτεραιότητες στις επιλογές των Logisticians, συνοδευόμενη πάντα με την σωστή επιλογή των καλύψεων. Οι δύο αυτοί παράμετροι συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας, στην αποτελεσματικότητα, και προστατεύουν τα οικονομικά της εταιρείας από απρόσμενα συμβάντα.
- Τι θα πρέπει να γνωρίζει ένας underwriter πριν γράψει ένα συμβόλαιο;¨
Σαφώς τα στοιχεία που χρειάζεται ένας Underwriter είναι αρκετά, αν υπολογίσουμε την ευρύτητα του κινδύνου. Βασικά, σε ένα κίνδυνο τέτοιας έκτασης θα πρέπει να έχει στα χέρια του επίκαιρα στοιχεία, όπως μελέτες, αναλύσεις και την κατάλληλη τεχνογνωσία. Τα στοιχεία αυτά αφού ελεγχθούν, αξιολογηθούν και επαληθευτούν, τότε ο underwriter θα μπορεί να εκτιμήσει και να καθορίσει το κίνδυνο.
- Ποιος είναι δείκτης ζημιών του κλάδου;
Ο δείκτης ζημιών δεν είναι ένας, δεδομένου ότι ο κλάδος έχει τέσσερα σκέλη, την εισαγωγή, την αποθήκευση, την διαχείριση και την διανομή, ως εκ τούτου μια εκτίμηση για να έχουμε ένα σαφές Loss Ratio είναι παρακινδυνευμένη.
- Υπάρχουν κάποιοι υπό – κλάδοι που ενέχουν υψηλότερο ρίσκο;
Ασφαλώς και οι ζημίες διαφέρουν. Ο υψηλότερος κίνδυνος βρίσκεται στα σημεία που συσσωρεύονται μεγάλες αξίες φορτίων και βέβαια οι αποθηκεύσεις συσσωρεύουν τις μεγαλύτερες αξίες.
-Είναι ζημιογόνος ή κερδοφόρος ο κλάδος από άποψη ασφαλιστικού ενδιαφέροντος;
Στο ερώτημα σας θα ήθελα να απαντήσω κατά κάποιο τρόπο με μεταφορική έννοια, αν ήταν ζημιογόνος οι Underwriters θα τον είχαν εξαιρέσει από τις επιλογές τους. Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι εμείς οι Διαμεσολαβούντες θα πρέπει να δείχνουμε μια ευαισθησία όταν διαπραγματευόμαστε την ανάληψη του κινδύνου.
- Μια και είδαμε το πόσο συμβάλλει μια καλή στρατηγική στην επιλογή της σωστής ασφάλισης να σας παρακαλέσω να μας πείτε, αν ο στρατηγικός σχεδιασμός αποτελεί μία συνεχή διαδικασία.
Η διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού αντιμετωπίζεται, όντως σαν μια συνεχής διαδικασία. Το αρχικό σχέδιο υπόκειται σε τροποποιήσεις μέσα στο υπάρχον σύστημα Logistics. Οι τροποποιήσεις αυτές εφαρμόζονται σε εκτεταμένες χρονικές περιόδους. Έτσι, οι συνθήκες σχεδιασμού εμφανίζονται σαν επανασχεδιασμός του συστήματος. Σε κάθε οργανισμό υπάρχει ένα όριο σχετικά με τις διαρθρωτικές αλλαγές που μπορούν να εφαρμοστούν αποτελεσματικά στη διάρκεια μιας δεδομένης χρονικής περιόδου.
- Χρειάζεται να γίνονται τακτικές επανεκτιμήσεις διαδικασιών;
Ο απαιτούμενος χρόνος για την ενεργοποίηση μιας στρατηγικής συνολικού συστήματος Logistics σημαίνει ότι υπάρχει μια καλή ευκαιρία αλλαγής του αρχικού σχεδίου πριν από την τελική εφαρμογή του. Η διαδικασία σχεδιασμού καθώς και οι τεχνικές ανάλυσης απαιτούν περιοδική επανεκτίμηση των εναλλακτικών του σχεδιασμού του συστήματος, στην διάρκεια της εφαρμογής, η οποία δεν τελειώνει ποτέ σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Για να βοηθηθεί η διοίκηση στο σχηματισμό και την επανεξέταση στρατηγικών και τακτικών σχεδίων, αναπτύχθηκαν πολλά μοντέλα Logistics. Κάθε μοντέλο αποτελείται από έναν κορμό πληροφοριών, σχέσεων και περιορισμών για μια μοναδική κατάσταση που συσσωρεύονται για τους σκοπούς της ανάλυσης συστημάτων.
Το μοντέλο παρουσιάζει ένα υποκατάστατο για πραγματική δοκιμή πιθανών στρατηγικών. Όταν σε ένα μοντέλο χρησιμοποιούνται αναλυτικοί ή αριθμητικοί υπολογισμοί, αναφέρονται σαν τεχνικές ανάλυσης, που μπορεί να χρειάζονται (ανάλογα με την πολυπλοκότητα της διαδικασίας σχεδιασμού) την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.
- Ποιες είναι οι τεχνικές ανάλυσης ;
Οι τεχνικές ανάλυσης θεωρούνται σαν ένα ζήτημα σχηματισμού σχεδίου Logistics.Οι τεχνικές σχεδιασμού συστημάτων Logistics βοηθούν στη συνολική διαδικασία σχηματισμού στρατηγικών και τακτικών σχεδίων.Η πρώτη απαίτηση όταν αναλύονται οι εναλλακτικές σχεδιασμού των Logistics είναι η αναγνώριση του συγκεκριμένου προβλήματος. Οι καταστάσεις ανάλυσης των Logistics μπορούν να ταξινομηθούν σε τρεις κατηγορίες που αφορούν στρατηγικά θέματα, θέματα τακτικής και καθημερινά λειτουργικά ζητήματα.