Posted by : insurance solutions Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Θα επιβιώσει μόνο το 1/3 των εταιριών
Την άποψη ότι ο Τρίτος Πυλώνας ασφάλισης για τον κλάδο των ασφαλειών θα ανοίξει γιατί με την κρίση είναι πλέον αναγκαία για τους πολίτες εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σε συνέντευξή του στον Χάρη Ντιγριντάκη, στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ» της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου 2014 και με τίτλο: «Ο τρίτος πυλώνας θα ανοίξει για τις ασφαλιστικές».
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου εκτίμησε την πορεία της ασφαλιστικής αγοράς μέσα στην κρίση και επεσήμανε σοβαρές καθυστερήσεις στη συνειδητοποίηση της αξίας της ασφάλισης τόσο στον πληθυσμό όσο και το κράτος. Με τη συνθήκη Solvency II αλλάζουν πολλά στην ασφαλιστική αγορά, ανοίγει ο δρόμος για εισβολή των πολυεθνικών και πολλές επιχειρήσεις δεν θα αντέξουν τον ανταγωνισμό ενώ δεν απέκλεισε να μείνει όρθιο μόνο το 1/3 των ασφαλιστικών εταιρειών.
Διαβάστε τη συνέντευξη:

«Με τζίρο 50 εκατ. ευρώ και 800 συνεργάτες διαθέτει τη μεγαλύτερη μεσιτική ασφαλιστική εταιρία στην Ελλάδα. Η Mega Brokers κλείνει φέ­τος τα 27 χρόνια λειτουργίας της, δια­θέτοντας περίπου 140 χιλ. πελάτες και ως μέγεθος αποτελεί τη 12η ασφαλιστική εταιρία στην Ελλάδα.
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου ο οποί­ος διατελεί πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας και ταυτό­χρονα πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας ξεκίνησε την καριέρα του ως ασφαλιστής από την ιστορική Nationale Nederlanden.
Σταδιακά αναρριχήθηκε σε διάφο­ρες θέσεις που συνθέτουν τον καµβά της ασφαλιστικής αγοράς, όπως αυτή του επιθεωρητή πωλήσεων της ασφαλιστικής εταιρίας Συνεταιριστική, του διευθύνοντος συμβούλου στο πρακτο­ρείο ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη, καθώς και του προέδρου & διευθύνοντος συμβούλου του πρακτορείου Ασφάλειες Καταναλωτή ΑΕ. Από το 1998 είναι πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Mega Brokers S.A.
Στη συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής δηλώνει ότι στα τέλη του 2016 θα παραμείνει στην αγορά µόνο το 1/3 των εταιριών του κλάδου, πιστεύοντας ότι διανοίγονται σημαντικές προοπτικές για την αγο­ρά µε τη δημιουργία του τρίτου πυ­λώνα ασφάλισης, ο οποίος είναι επί θύραις.
Η αξιοπιστία της αγοράς των ασφαλειών τα προηγούμενο χρό­νια κλονίστηκε. Σε τι επίπεδο εί­ναι σήμερα; θεωρείτε ότι αποκα­ταστάθηκε η εικόνα της στα µάτια των πελατών;
Το θέμα της ΑΣΠΙΣ ήταν πρωτο­φανές για τα ελληνικά δεδομένα, δεν υπάρχει αντίστοιχο σε όλη την ευ­ρωπαϊκή αγορά. Οι ευθύνες της εποπτείας και της Πολιτείας είναι τερά­στιες, διότι αυτή η αγορά σε όλη την Ευρώπη παρακολουθείται µε τέτοιον τρόπο που δεν επιτρέπει παρόμοιες καταστάσεις. Πάντα θα το βρίσκουμε μπροστά µας, καθώς υπάρχουν 1 εκατ. πελάτες που έχασαν τα χρήματά τους είτε από ασφάλεια αυτοκινήτου είτε από επενδυτικά προγράμματα και άλλα. Ωστόσο, περισσότερο είμαι ευαίσθητος για όσους είχαν νοσοκομειακά προγράμματα και χρωστάνε στα νοσοκομεία.
Η τελευταία απόφαση μάλιστα του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν λύ­νει το θέμα. 
Το ευχάριστο µόνο είναι ότι τέτοιο θέμα μελλοντικά δεν μπο­ρεί να δημιουργηθεί, γιατί επιτέλους έγινε το επικουρικό του Κλάδου Ζωής και οι έλεγχοι είναι πολύ μεγαλύτε­ροι και μάλιστα από την Τράπεζα της Ελλάδος.
Ποια η επόμενη ημέρα;
Το ελληνικό κράτος δεν αντιλήφθη­κε ποτέ του τη βαρύτητα της ιδιωτι­κής ασφάλισης. Το 1992 ο ασφαλιστικός κλάδος στην Ελλάδα συμμετείχε με 2% στο ΑΕΠ. Το 2014 επιμένει να έχει το 2% του ΑΕΠ, όταν ο μέσος όρος στην Ευ­ρώπη είναι 7,5%. Αυτό σημαίνει ότι η ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα δεν ήταν η ανάλογη που έπρεπε να υπάρχει όλα αυτά τα χρόνια. Σε περι­όδους κρίσης ο καταναλωτής έχει μεγαλύτερη ανάγκη την ασφάλιση παρά σε αυτές τις ανάπτυξης.
Σε περίοδο οικονομικής κρίσης έχουμε αύξηση των νοσοκομειακών προγραμμάτων 40% την τελευταία διετία. Είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας, όπου υπάρχουν ακόμη ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Και ενώ έχει ψηφιστεί ο νόμος εδώ και ενάμιση χρόνο, την απόφαση δεν την υλοποιεί η Γενική Γραμματεία Εσόδων. Τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα είναι γύρω στις 800 χιλιάδες.
Είμαστε η μοναδική χώρα της Ευ­ρώπης, συμπεριλαμβανομένων της Τουρκίας και των ανατολικών χωρών, που δεν έχουμε κάλυψη του σεισμού, θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική ασφάλιση του σεισμού και των φυ­σικών καταστροφών.
Ένα μέρος της κοινωνίας δεν μπο­ρεί πλέον να ζει με την αβεβαιότητα ότι όταν έρθει η ώρα δεν θα πάρει σύνταξη. Το 2022 το κράτος εγγυάται 222 ευρώ σύνταξη. Επομένως, είναι δεδομένο ότι ο 3ος πυλώνας θα ανοί­ξει για τις ασφαλιστικές.
Στον κλάδο του αυτοκινήτου βλέπουμε ένα συνεχή ανταγωνι­σμό στις τιμές. Πού θα οδηγήσει αυτός ο συναγωνισμός, δεδομένου ότι τα περιθώρια κέρδους έχουν στενέψει σημαντικά;
Είναι αλήθεια ότι από το 2011 μέχρι σήμερα η μείωση των ασφαλίστρων ξεπερνάει το 40%. Παλαιότερα, ο πόλεμος των τιμών γινόταν από τις μι­κρές εταιρίες (τις εταιρίες χαμηλού ασφαλίστρου). Τώρα γίνεται από τις μεγάλες.
Το 2014 τα ασφαλισμένα αυτοκίνη­τα είναι 5,5 εκατ. και όμως ο τζίρος έχει πέσει κατά 13%. Αυτό αποδει­κνύει ότι ο πόλεμος των τιμών είναι ανελέητος.
Η μείωση των τιμών οφείλεται σε ένα μέρος και στη μείωση των ζημιών. Έχει μειωθεί ο δείκτης ζημιών. Αν όμως αυτό αλλάξει, αν δηλαδή έχουμε μεγαλύτερη κυκλοφορία αυτοκινήτων ή τα ατυχήματα αυξηθούν, αυτό ση­μαίνει και μεγαλύτερες ζημιές. Τότε οι εταιρίες θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα.
Το περίεργο είναι ότι η Εποπτική Αρχή δεν παρεμβαίνει για να δηλώσει ότι πρέπει να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός. Αυτός, λοιπόν, ο πόλε­μος τιμών θα έχει θύματα και στους ασφαλιστές και στις εταιρίες.
Το 2016 είναι περίπου δεδομένο ότι θα υποχρεωθούν να κάνουν και αύξηση των τιμών μετά την ολοκλή­ρωση και του Solvency 2 και αυτό θα είναι ολέθριο για τον καταναλωτή, γιατί οι τιμές θα έχουν πέσει κάτω από τα όρια που αντέχει μια εταιρία σε σχέση με το κέρδος της.
Πώς κρίνετε τη σπουδή του ΤXΣ να μειώσουν σημαντικά τις θέσεις τους οι τράπεζες σε ασφαλιστικές εταιρίες;
Ο αριθμός των τραπεζών που λει­τουργούν με ασφαλιστικές εταιρίες έχει μειωθεί. Είναι δεδομένο ότι με τη Βασιλεία 2 οι τράπεζες δεν θα μπο­ρούν να έχουν ασφαλιστικές εταιρίες. Άλλο βέβαια αυτό, κι άλλο ότι δεν θα μπορούν να συνεργάζονται. Ελπίζω, ωστόσο, να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο θα παρεμβαίνουν στην ασφαλιστική αγορά για να έχουμε μια πιο υγιή οικονομία και ο ανταγωνισμός να είναι λογικός.
Θα επιβιώσει μόνο το 1/3 των εταιριών
Solvency ΙΙ επί θύραις. Αυτό θα δημιουργήσει ανακατατάξεις που μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στη συρρίκνωση. Ανοίγει ο δρόμος για να επικρατήσουν οι πολυεθνικές ασφα­λιστικές στην Ελλάδα;
Είναι περίπου βέβαιο ότι δεν μπορούν να αντέξουν οι 70 ασφαλιστικές εταιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Ασφαλώς και σωστά οι πολυεθνικές θα αντιμετωπίσουν τα όποια προβλήματά τους παίρ­νοντας χρήματα από τη μητρική εταιρία. Τα αγκάθια θα είναι μεγαλύτερα στις πολύ μικρές σε όγκο εταιρίες και αυτές είναι αρκετές. Θεωρούμε ότι θα είναι πολύ μεγάλο βήμα για να αποδειχθεί η αντοχή πολλών ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Για μένα είναι βέβαιο ότι στην αγορά μας δεν μπορεί να επιβιώσει πάνω από το 1/3 των ασφαλιστικών εταιριών.
Ο μοναδικός τρόπος για να αντέξουν οι ελληνικές εταιρίες είναι η συνένωσή τους για να δημιουργήσουν μεγαλύτερους όγκους και οικονομίες κλίμακας.
Το 2015 θα είναι δύσκολη χρονιά, για­τί δεν ξέρω πόσο έτοιμες είναι και πόσο έχουν τα αναγκαία κεφάλαια για να αντα­ποκριθούν στο Solvency 2.»

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Εξασφαλισμένος - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -